People Innovation Excellence

ANALISIS DAN OPTIMALISASI QUALITY OF SERVICE (QOS) PADA PT. UTOZ INDONESIA

ANALISIS DAN OPTIMALISASI QUALITY OF SERVICE (QOS) PADA PT. UTOZ INDONESIA

Oleh :  Eldo Thalib, Dahlan Martadiredja

The goal of research is to optimize and analyze Quality of Service (QoS) in PT. Utoz Indonesia company’s network by using Network Development Life Cycle (NDLC) method. Analysis was done by capturing packets data in the network using wireshark. From the capture’s result, QoS parameters like delay, jitter, packet loss and throughput can be attain. Those parameters can be use to know the reason why company internet speed often getting down. The result of implement bandwidth management indicates that priority user can monitor server at ease and company’s network also become more optimal.

 Keywords : Quality of Service, bandwidth management, NDLC.

 


Published at :

Periksa Browser Anda

Check Your Browser

Situs ini tidak lagi mendukung penggunaan browser dengan teknologi tertinggal.

Apabila Anda melihat pesan ini, berarti Anda masih menggunakan browser Internet Explorer seri 8 / 7 / 6 / ...

Sebagai informasi, browser yang anda gunakan ini tidaklah aman dan tidak dapat menampilkan teknologi CSS terakhir yang dapat membuat sebuah situs tampil lebih baik. Bahkan Microsoft sebagai pembuatnya, telah merekomendasikan agar menggunakan browser yang lebih modern.

Untuk tampilan yang lebih baik, gunakan salah satu browser berikut. Download dan Install, seluruhnya gratis untuk digunakan.

We're Moving Forward.

This Site Is No Longer Supporting Out-of Date Browser.

If you are viewing this message, it means that you are currently using Internet Explorer 8 / 7 / 6 / below to access this site. FYI, it is unsafe and unable to render the latest CSS improvements. Even Microsoft, its creator, wants you to install more modern browser.

Best viewed with one of these browser instead. It is totally free.

  1. Google Chrome
  2. Mozilla Firefox
  3. Opera
  4. Internet Explorer 9
Close